150 medlemmar i Cloud Sweden

Precis nu har vi blivit 150 medlemmar på LinkedIn. En stor fanfar!

Jag vill passa på att servera några personliga betraktelser och observationer från den här resan, som precis har börjat:

  • Passion: Under mina 20 år i branschen har jag mött många passionerade människor som brinner för sin sak. I vår grupp kokar det av passion och lust. Det manifesterar sig i osjälviskhet och lust att dela med sig av sina erfarenheter och engagera sig vidare. Vilket leder till nästa punkt:
  • Engagemang: Jag har aldrig, och då menar jag ALDRIG, varit med om maken till engagemangslust från intressenterna som har formerat Cloud Sweden. Inför det första uppstartsmötet bar jag inom mig en oro över hur jag kan lyckas få dessa seniora, framstående personer att kunna avstå några timmar per månad. Oro som visade sig vara helt obefogad. Jag satt som en fågelholk under det första mötet och antecknade i min kalender de möten som gruppen själv tog initiativ till. WOW!
  • Mindpower: Jag växer som individ i sällskap med vännerna i gruppen. Det finns många års erfarenhet som, kombinerat med passion/engagemang, håller på att förflytta berg.
  • Värme: Det känns som att vi skapar något där vi kan släppa på vårt närintresse för ett gemensamt större syfte. Att verka för en mognad hos beslutsfattare och budgetägare är viktigare än korta vinster. Det här återkommer ständigt.

Jag är priviligierad som få när jag nu får tillfälle att vara en del av ett framväxande kompetensinitiativ. Hoppas på att få se så många som möjligt på Kick-offen den 16/3.

Trevlig helg,

Predrag

2 thoughts on “150 medlemmar i Cloud Sweden

  1. Ping: IT UT» Blogg-arkiv » Oavsett övertygelse lyfter Cloud Sweden IDG.se - Störst på IT, dagliga IT-nyheter, tester, gratis forum, guider, skolor och nyhetsbrev mm

  2. Ping: Sverige tar ledarskapströja kring Molnet « Predrags it-blogg

Kommentera

